Revista de Legislatie a Muncii si Asigurari Sociale

Stimate Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:30

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

Revista de Legislatie a Muncii si Asigurari Sociale

 

Va reamintim, obligatia dotarii cu trusa medicala, triunghiuri reflectorizante si stingator nu este noua, ea este prevazuta in legislatie inca din 1999, doar ca acum, cu bugetul Statului in suferinta, ea este exploatata pentru colectarea de bani din amenzi.
 

Astfel, lipsa acestor articole de siguranta auto este sanctionata cu amenda din clasa a II-a (4-5 puncte de amenda), ceea ce inseamna intre 268 si 335 de lei! (... vezi detalii aici »)
 

Legislatia Muncii

Ce scadere a inregistrat salariul mediu net in vara aceasta
de Mihaela Pascu

Daca pe multe alte planuri cresterile economice au continuat, nu acelasi lucru se poate spune si despre salariul mediu net care a "reusit" sa inregistreze o scadere la inceputul acestei veri.

Astfel, in iunie 2013, salariul mediu brut a inregistrat o scadere de 0,3% pana la un cuantum de 2.219 lei, comparativ cu luna mai, in timp ce valoarea neta a fost de 1.606 lei, cele mai mari castiguri fiind consemnate in extractia petrolului brut si a gazelor naturale, arata datele Institutului National de Statistica /INS/, publicate marti.

In luna iunie 2013, castigul salarial mediu nominal net a fost de ...

..... citeste continuarea articolului >>>


1. “Cum se face pontajul in cazul soferilor care lucreaza pe masini mai mici de 3,5 tone, fara tahometru, si care efectueaza curse lungi, depasind adesea timpul de lucru admis?” Detalii aici

2. “Cum trecem in REVISAL timpul de munca al unui salariat care lucreaza 12 cu 24 – program de zi, de noapte sau inegal?”
Detalii aici

3. “Mai este valabila reducerea programului de lucru de la 8 la 6 ore pentru salariata care se intoarce din concediul pentru cresterea copilului inainte ca acesta sa implineasca 2 ani?” Detalii aici

4. “Cum pot fi corectate retroactiv erorile de inregistrare din pontaj? Care este cadrul legal?” Detalii aici

5. “Exista vreo forma legala pentru stabilirea unui program de lucru de 4 zile/saptamana, 8 ore/zi, ca o solutie pentru a evita reducerea de personal?” Detalii aici

Invaliditatea salariatului. Cum facem incetarea contractului in ReviSal?
de Mihaela Pascu

Vom analiza mai jos cazul unui salariat care urmeaza sa se pensioneze pe caz de boala. Salariatul a primit decizia medicala privind pierderea totala a capacitatii de munca, de la casa de pensii, cu data de 26.07.2013, si doreste incetarea contractului incepand cu data de 01.08.2013.

Nefiind vorba de decizia de pensionare, vom stabili care este temeiul incetarii contractului de munca si cu ce data se va face aceasta. De asemenea, vom stabili in cat timp trebuie transmis ReviSalul, precum si daca societatea trebuie sa il pastreze pe salariat pe stat in concediu fara plata pana cand soseste decizia de pensionare.

Solutia consultantului:...

..... citeste continuarea articolului >>>


Manualul Expertului in Legislatia muncii

Manual Expertului in Legislatia Muncii urmareste insusirea logica, rapida si usoara a notiunilor utile formarii competentelor cerute in calitate de expert legisatia muncii.

Pentru respectarea noilor principii de formare profesionala, ce impun o tehnica de absorbtie a informatiilor bazata pe intelegerea corecta a fenomenelor si in special pe aplicarea corecta in practica de zi cu zi, Manualul Expertului in Legislatia Muncii armonizeaza perfect teoria cu practica prin:

     Texte de lege comentate
     Probleme pe care acestea le ridica
     Solutii corecte legislativ
     Studii de caz rezolvate
     Modele de acte si documente importante.

Comandati acum exemplarul dvs.!  Manualul pentru Expert in Legislatia Muncii va garanteaza absolvirea Cursului de Expert Legislatia Muncii organizat de LEXAcademy in parteneriat cu Uniunea Nationala a Expertilor in Legislatia muncii!


Iata care sunt noile tarife percepute de Inspectia Muncii
de Mihaela Pascu

In Monitorul Oficial nr. 491 Ordinul 1.681 din 30 iulie 2013 a fost publicat Ordinul 1.681 din 30 iulie 2013 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii.

Ordinul stabileste astfel ca se va percepe un tarif de 50 lei pentru eliberarea de certificate, adeverinte sau duplicate de adeverinte din arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, in prezent taxa fiind cu 10 lei mai mare.

Eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date a Inspectiei Muncii cu registrele salariatilor transmise de angajatori costa 15 lei de persoana, comparativ cu  ...

..... citeste continuarea articolului >>>


Club Legislatia Muncii

Contract de munca

Buna ziua,
daca o persoana aleasa si-a dat demisia, ce statut mai are in institutie? Ramane pe vechea functie desi a fost angajata alta persoana pe perioada nedeterminata?
Multumesc!

..... citeste continuarea articolului >>>


Va oferim acum instrumentul de lucru care va ajuta sa rezolvati problemele departamentului de legislatia muncii, resurse umane si salarizare, punandu-va la dispozitie, cu 1 singur click, orice formular cerut in cadrul unei proceduri:
 

KIT-ul de documente instant obligatorii
in Legislatia Muncii si Salarizare!

 

Detalii aici >>>


Social

Unilever stimuleaza creativitatea clientilor
de Marian Curelaru

Clientii nu au doar observatii, ci si idei. Unilever a decis sa sistematizeze colectarea ideilor consumatorilor care sprijina inovatia. Pentru acest scop, grupul a semnat un acord cadru cu platforma online Eyeka, un start-up francez cu prezente in 150 de tari, circa 250.000 de membri fiind gata sa participe la concursuri de creativitate.

Serviciile de marketing ale grupului americain, in Asia-Pacific (China, Japonia, Australia), in Orientul Mijlociu, in Rusia si in Africa vor putea astfel sa centralizeze mai usor idei de packaging, de utilizari sau de noi produse, prin intermediul platformei. Participantii la concurs isi trimit creatiile sub forma vizuala (desen, video, animatie).

Cele mai bune proiecte sunt recompensate. Metoda este una verificata. Unilever a mai realizat pana acum 30 de proiecte de co-creatie cu Eyeka, pentru 16 marci, intre care ...

..... citeste continuarea articolului >>>


Stiati ca...
 

... daca se iveste un loc vacant in firma, oferta pentru ocuparea lui trebuie sa o faceti mai intai angajatilor deja existenti care au contracte cu timp partial?
 

... inainte de a solicita referinte despre un candidat de la fostii sai angajatori trebuie sa il informati pe candidat despre intentia dvs.?
 

Exact: sunt zeci de reguli greu de tinut minute! De aceea este cel mai bine sa aveti la birou lucrarea Cele 9 proceduri OBLIGATORII in Resurse Umane.
 

... Sumarul Complet al Procedurilor il gasiti aici »

Atentie: sunteti obligat sa faceti evaluarea angajatilor,
in baza fiselor de evaluare, conform prevederilor Codului muncii modificat!


Va oferim 17 de modele de fise de evaluare si 17 de modele de fise de post redactate impecabil! Aflati aici ce secret ascund aceste fise!

 


Click aici pentru mai multe detalii >>>


Un lucru pe care putini il stiu este ca fisele de evaluare ale angajatilor trebuie sa se afle intr-o concordanta perfecta cu fisele lor de post. Motivul? Nu se poate face evaluarea unui angajat pentru alte lucruri decat cele trecute in fisa postului.

Si fiti sigur ca inspectorii ITM verifica aceasta concordanta.


Daca doriti sa iesiti foarte bine in urma controlului si fara 1 leu amenda, va oferim 17 de modele de fise de evaluare impreuna cu cele 17 de modele ale fiselor de post aferente.

Click aici pentru detalii >>>

Intocmite impecabil, acestea acopera cu profesionalism toate punctele pe care trebuie sa le contina asemenea documente. Inspectorii nu vor avea pur si simplu nicio greseala de care sa se lege! Detalii aici >>>

Fisele va sunt oferite in format electronic, pe CD, astfel incat sa puteti completa si printa in doar cateva minute fisa postului/fisa de evaluare pentru orice angajat din firma dvs.!


Marele avantaj pe care vi-l aduce acest CD!

CD-ul va ofera toate aceste fisele de post si fisele de evaluare gata scrise.
Este un avantaj enorm, pe care il intelegeti mai bine daca incercati sa scrieti de la zero fisa postului pentru un post oarecare din firma dvs.

Apoi ganditi-va ca ar trebui sa reluati aceasta munca de 10, 20, 40 de ori , corespunzator numarului total de posturi, dupa care sa faceti acelasi lucru si pentru fisele de evaluare!

Cu CD-ul “17 de fise de evaluare in concordanta cu 17 de fise de post” scapati dintr-un foc de aceasta intreaga bataie de cap! Detalii aici >>>


Fisele de evaluare/de post cuprinse in acest CD sunt din domeniile:

Administrativ
Secretara
Agent de paza
Menajera

IT
Administrator retea de calculatoare
Inginer de sistem in informatica
Manager IT
Manager proiect informatic
Programator

Management
Director comercial
Director executiv
Director general
Director logistica si administrativ zona
Manager achizitii
Manager de proiect

Vanzari
Agent vanzari
Asistent direcor de vanzari
Director de vanzari

Important!


Nu pierdeti din vedere, desigur, avantajele clasice pe care vi le aduc fisele de post si fisele de evaluare! Ele zugravesc foarte clar nevoile reale de personal ale firmei dvs. (de cati oameni aveti nevoie si ce competente sa aiba acestia) si va arata totodata care sunt angajatii pe care va puteti baza cu adevarat.



CD-ul “17 de fise de evaluare in concordanta cu 17 de fise de post” va ajuta in mod clar sa va formati o imagine corecta in acest sens, stabilind in ce masura nevoile firmei sunt corelate cu numarul si abilitatile angajatilor.
 


Click aici pentru Formularul de comanda >>>

 
 

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin
 
 

Puteti urmari toate Revistele de Legislatia Muncii si Asigurari Sociale pe:

flux rss arhiva newslettere
 
 

Dezabonare de la Revista de Legislatia Muncii si Asigurari Sociale, click aici:

 

Dezabonare Automata